Zawory hydrauliczne


Nasza firma dostarcza wysokiej jakości zawory hydrauliczne z przeznaczeniem dla rolnictwa, budownictwa i przemysłu.

Nasza oferta obejmuje:

Zawory kulowe dwudrożne.
Zawory kulowe trójdrożne.
Zawory zwrotne bliźniacze tzw. zamki hydrauliczne.
Zawory dławiące.
Zawory zwrotno-dławiące.
Zawory zwrotne.
Zawory przelewowe tzw. zawory bezpieczeństwa.
Zawory zabezpieczające przy pęknięciu przewodu.
Zawory manualne sterujące przepływem 3/3 i 4/3.
Elektrozawory 2/2 i 3/2.

Charakterystyka najpopularniejszych zaworów

Zawór kulowy dwudrożny to zawór ręczny, który stosuje się w celu zamknięcia przepływu oleju na pojedynczej linii układu hydraulicznego. Z kolei zawór kulowy trójdrożny (również ręczny) umożliwia przełączenie przepływu na dwóch niezależnych liniach układu – jedna linia zostaje odcięta od przepływu, natomiast druga uzyskuje pełen przepływ oleju.


Zawór zwrotny bliźniaczy VBPDE posiada w środku dwa zawory kulowe i ma zawsze cztery porty (w różnych konfiguracjach). Jest on przeznaczony do blokowania ruchu tłoczyska siłownika hydraulicznego w obu kierunkach. Posiada różne przepustowości – w zależności od rozmiaru.


Zawór przelewowy VMP służy do regulacji ciśnienia w układzie hydraulicznym. Jest nazywany zaworem bezpieczeństwa, ponieważ chroni układ przed nagłym przeciążeniem i wzrostem ciśnienia. Posiada w swojej budowie pokrętło regulacyjne oraz podłączenie pod manometr, co pozwala nam ustawić odpowiednie ciśnienie.


Zawór dławiący VRFB reguluje przepływ oleju w obu kierunkach. Regulacja następuje za pomocą pokrętła. Zawór dławiąco-zwrotny VRFU reguluje przepływ tylko w jednym kierunku. W drugim kierunku przepływ pozostaje swobodny. Zawór zwrotny VU zamyka przepływ oleju w jednym kierunku, pozwalając na swobodny przepływ w kierunku przeciwnym.


Zawór zabezpieczający przed pęknięciem przewodu VUBA składa się z dwóch elementów – korpusu i wkładu. Zabezpiecza siłowniki hydrauliczne w sytuacji wystąpienia awarii. Podczas pęknięcia przewodu zamyka on przepływ oleju hydraulicznego, zabezpieczając przed utratą oleju znajdującego się w siłowniku oraz przed nagłym opuszczeniem przyczepy.

To top